Preloader Close
Knowledge

Will vietnam importers and exporters get lower logistics cost in coming years?

After the huge one-way movement of goods from Asia to EU and North America (NA) especially to US in the last two years during Covid pandemic, now we see the symbol of cargo, mostly in containers, going slow down and the movement of cargo back Asia from these market is very weak.
Consequently, the imbalance becomes more serious causing a backlog of huge empty containers in both EU and North America. In recent report from Flexport Ocean Timeliness Indicator (OTI), it is estimated that the volume of more than 4.3 million empty teus stay on yards beyond the demand in 2023.
In 2020 and 2021, due to the blocking and interruption of supply chain, cargo from Asia to EU and NA but less bounce back. Port congestions, shortage of workers, limited warehouse capacity, etc. keeping large volume of empty containers there. The situation made shipping lines ordering enormous empty containers to put into their fleet much more than normal levels in previous years.
We hope Vietnam shippers would not suffer from empty shortages like previous years and importers will enjoy better rates from the other markets to Vietnam.
Chia sẻ

Địa chỉ: Số 19, Nguyễn Trãi, Phường Khương Đình, Thành phố Hà Nội, Việt Nam

Mã số thuế: 0105951958

Hà Nội

Tầng 5, Tòa nhà 29 Bộ Quốc Phòng, Ngõ 73 đường Nguyễn Trãi, Phường Khương Đình, Thành Phố Hà Nội, Việt Nam

Nội Bài

Tầng 2 Phòng 206, Tòa nhà Sky Coffee, Đại lộ Võ Nguyên Giáp, Xã Nội Bài, Thành Phố Hà Nội, Việt Nam

Hải Phòng

Phòng C301, Tòa nhà TTC, 630 Lê Thánh Tông, Phường Đông Hải, Thành Phố Hải Phòng, Việt Nam

Hồ Chí Minh

102 A-B-C Cống Quỳnh, Phường Bến Thành, Thành Phố Hồ Chí Minh, Việt Nam

Bắc Ninh

Tổ dân phố Hùng Lãm 1, Phường Bích Động, Tỉnh Bắc Ninh, Việt Nam

Lạng Sơn

Phòng số 3, Cổng B5, Bến Xe Tải, Cửa Khẩu Quốc Tế Hữu Nghị, Khu Kéo Kham, TT Đồng Đăng, Tỉnh Lạng Sơn, Việt Nam

Thư viện ảnh

Hotline: 0123456789